logo
GR | ΕΝG
search icon

Οικονομικά της Καινοτομίας

Αυτό το μάθημα θα αναδείξει τα σημαντικότερα θέματα δημιουργίας και λειτουργίας ενός εγχειρήματος που εμπορεύεται ένα καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία. Θα εμβαθύνει τόσο στις εσωτερικές πτυχές (οργανωτικές, διαχειριστικές κ.λπ.) όσο και στις εξωτερικές (δραστηριότητες μάρκετινγκ, δυναμικές του κλάδου κ.λπ.). Θα εκθέσει τους φοιτητές σε χρήσιμα εργαλεία που σχετίζονται με τις τεχνολογικές επιχειρήσεις και θα προσφέρει μια σειρά από μελέτες περιπτώσεων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει η διαχείριση των δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας και ο τρόπος με τον οποίο τα πανεπιστήμια συμβάλλουν στην έρευνα σε πολλά τεχνολογικά εγχειρήματα εκκίνησης.

Στο τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν μια σταθερή κατανόηση των κύριων επιχειρηματικών διαστάσεων στις οποίες δραστηριοποιείται ένα τεχνολογικό εγχείρημα. Θα είναι επίσης εξοπλισμένα με εργαλεία εταιρικών πόρων χρήσιμα για την αξιολόγηση προκλήσεων και προβλημάτων (π.χ. ανάλυση SWOT, 4 Ps, αρχές ενός επιχειρηματικού μοντέλου). Οι φοιτητές θα εκτεθούν στα βασικά και τη μηχανική των Δικαιωμάτων Πνευματικής Ιδιοκτησίας και πώς μπορούν να εφαρμοστούν στη μήτρα αποφάσεων της επιχείρησης. Τέλος οι φοιτητές θα εξετάσουν από ποσοτική σκοπιά ζητήματα που εξετάστηκαν κατά την διάρκεια του μαθήματος.